Possession (1981) – Recenzija

Prijavi se za novosti i preporuke

Possession je kombinacija drame i psihološkog horora

Possession je kombinacija drame i psihološkog horora koju potpisuje Andržej Žulavski, poljski filmaš koji je zbog cenzure komunističkog režima veći deo karijere proveo u Francuskoj. Ovaj film je snimljen u Zapadnom Berlinu i predstavlja jedini rad ovog autora na engleskom jeziku. Premijerno je prikazan na Kanskom festivalu gde je Izabela Ađani proglašena najboljom glumicom. Film je komercijalno slabo prošao, dok je u Velikoj Britaniji bio zabranjen kao video nasty, ali je vremenom stekao kultni status.

Radnja filma prati odnos između međunarodnog špijuna Marka (Sem Nil) i njegove supruge Ane (Ađani). Ana počinje da se ponaša uznemirujuće, otkriva Marku da ima aferu i napušta njega i njihovog sina Boba. Očajni Mark traži njenog ljubavnika i njihov susret se završava batinama. Nakon serije nasilnih sukoba između Marka i Ane, Mark unajmljuje privatnog istražitelja da je prati. Ana se polako spušta u ludilo i ubrzo postaje jasno da ona krije mnogo veću tajnu koja je i šokantna i neobjašnjiva.

Prvih pola sata filma obećava hiper-nabijenu porodičnu dramu u kojoj likovi dobar deo vremena provode tako što viču i povređuju jedno drugo. Marka nakon dolaska sa puta dočekuje hladna i rasejana Ana koja mu saopštava aferu sa čovekom koji je stariji, ali fizički i mentalno daleko superiorniji od njega. Muškarci postaju sve posesivniji prema ženi koja se distancira od njih, nestaje danima i vraća se sva konfuzna. Njenu tajnu otkriva privatni detektiv i tada kreće šokantni rasplet i potpuna promena žanra.

possession (1981) - recenzija

Possession je tip filma u koji se mogu smestiti Requiem for a Dream ili radovi Gaspara Noe, fascinantni primeri potresnog i šokantnog intenziteta koji prikazuju ne uvek kvalitetan, ali obavezno očaravajući film koji je nemoguće zaboraviti i kome retko kada pružimo ponovno gledanje. Ovaj rad je uprkos premijeri u Kanu imao reputaciju zloglasnog filma, cenzori su ga zabranjivali i kasapili, smatran je umetničkim hororom namenjenim uskom krugu evropskih gledalaca. Ono što je činjenica je da ostavlja puno prostora za analize, tumačenja i objašnjavanja.

  Unbreakable Kimmy Schmidt (2015-2019) - Recenzija

Danas se smatra duboko uznemirujućim ispitivanjem ljudske psihe koji u potpunosti opravdava svoju reputaciju u svakom „pozitivnom“ i svakom odvratnom smislu. Imao sam neka očekivanja od ovog filma u smislu žanra, ali ni najdetaljniji opisi zapleta vas neće pripremiti za vrtoglavi žanrovski rolerkoster koji nam predstavlja Žulavski. Esktremnost nasilja u drugoj polovini i celokupna situacija između protagonista je zastrašujuća za gledanje, toliko je sve sirovo i stvarno da se osećate kao da ne bi trebalo to da gledate, ali jednostavno ne možete skrenuti pogled.

Prva asocijacija na ovaj film je gluma Izabele Ađani koja je toliko dinamična i intenzivna da se opravdano postavljaju pitanja kako glumica nije izgubila razum tokom snimanja. To se posebno odnosi na sada čuvenu scenu u stanici metroa u kome se glumica baca, viče i urla. Iako Sem Nil povremeno prenaglašavu svoju glumu, što mu je možda autor i sugerisao, cela glumačka ekipa je prosto zapanjujuća i predstavlja nam bolna osećanja sa postojanim intenzitetom – posvećenost glumaca ovoj ludoj noćnoj mori izaziva strahopoštovanje.

possession (1981) - recenzija

Possession vredi gledati jedino ako ste već gledali umetničke filmove koji pomeraju granice svojih žanrovskih klasifikacija. Ovde autor koristi horor kao metaforu za sopstveno trenutno stanje uma jer je scenario napisao tokom procesa bolnog razvoda – životni užas koji je osećao zbog činjenice da ne može da dobije ljubav svoje supruge je uspešno kanalisao u scenario. Naravno, nekima će sve ovo predstavljati umetnički eksperiment koji ne ostavlja prostora ni za uživanje, ali ni za divljenje.

Possession je umetnički psihološki horor koji predstavlja zahtevno i intenzivno iskustvo koje teško da ćete želeti ili uspeti da ponovite – kontroverzni kultni film koji ostavlja puno prostora za analize i slobodne interpretacije. – (Possession)

  TOP 10 Lista uznemirujućih filmova

Koliko je koristan ovaj post? Subtitle: Leave empty to disable. Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili! Result text - average rating: Prosječna ocjena Result text - vote count:

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Drugi upravo čitaju

Gorčilo – Jesi li to došao da me vidiš (2015) – Recenzija

Gorčilo - Jesi li to došao da me vidiš je odličan domaći film iz 2015. godine. Poslednji domaći film koji sam pogledao u bioskopu je bila Parada Srđana Dragojevića i tada sam sklopio neku vrstu pakta sa...

The Tragedy of Macbeth (2021)

The Tragedy of Macbeth je nova ekranizacija Magbet je pozorišna tragedija Vilijama Šekspira koja je do sada tridesetak puta adaptirana u film, a poslednju adaptaciju Macbeth smo dobili 2015. godine. The Tragedy of Macbeth je nova ekranizacija...

Nine Days (2020) – Recenzija

Nine Days je odličan film iz 2020. godine koji ne smijete propustiti. Nine Days je film o kome se dosta pričalo u prethodnom periodu, pre svega zbog toga što je nakon skoro godinu i po dana...

Nagrađivani svjetski producenti i Oscarovci dolaze na NEM Zagreb 2019

NEM Zagreb - Nagrađivani svjetski producenti i Oscarovci NEM Zagreb 2019., događanje usmjereno na razvoj TV i filmske industrije u Hrvatskoj i regiji, objavio je prve potvrđene predavače i paneliste. Tijekom trodnevnog događanja, govornici iz...

Filmoviplex Recenzija

Ako ste u potrazi za besplatnim filmovima i serijama sigurno ste čuli za Filmoviplex. Filmoviplex je popularna online platforma za online gledanje filmova i serija sa prevodom na naš jezik. Filmoviplex nudi linkove za gledanje...

Tár (2022) – Recenzija

Tár je psihološka drama Tár je psihološka drama koju kao režiser, scenarista i producent potpisuje kvalitetni autor Tod Fild kome je ovo prvi rad još od 2006. godine, a ukupno treći. Film je premijerno prikazan...