The Guilty je rimejk istoimenog danskog krimi-trilera
Uvek se postavlja opravdano pitanje da li ima smisla praviti rimejk nekog filma. To pitanje je ovde još značajnije jer je rimejk manje-više direktna kopija originalnog materijala koji je snimljen pre tri godine i koji je manje-više dostupan svakome koga ne mrzi da čita titlove.
The Guilty je rimejk istoimenog danskog krimi-trilera iz 2018. godine koji potpisuju režiser Antoan Fukua i scenarista Nik Picolato, najpoznatiji po svom radu na seriji True Detective. Prava na rimejk je preko svoje producentske kuće otkupio Džejk Džilenhol koji je sebi namenio i glavnu ulogu. Nakon premijere na festivalu u Torontu i kratke bioskopske distribucije film će stići na servere Netflixa prvog oktobra.
Radnja ovog filma je praktično preslikana u odnosu na original – protagonista je Džo Bejlor, policajac koji je zbog disciplinskog postupka koji je pokrenut protiv njega premešten da radi kao dispečer na pozivima za hitne slučajeve. Zaplet nastaje kada se javi na uspaničeni poziv žene koja prijavljuje da je oteta. S obzirom da su mu postupci ograničeni na korišćenje telefona i računara, Džo je primoran da koristi druge kolege kao svoje oči i uši. Kako se slučaj intenzivira, tako njegovi lični demoni počinju da rade protiv njega.
Jedan od najvećih kvaliteta originalnog filma je što nismo imali nikakvu vizuelnu predstavu dešavanja na drugom kraju telefona. Samim tim je priča bila mnogo napetija jer je shvatanje dijaloga zavisilo isključivo od naše veštine da maštom izgradimo dešavanja koja nam namerno nisu prikazana. Film je smešten praktično u dve prostorije, priča se odvija u realnom vremenu i doživljavamo je iz perspektive operatera koji pokušava da pomogne otetoj ženi. Osim što ne vidimo šta se dešava, mi ne znamo ni šta se odvija u glavi našeg protagoniste, pa zamišljamo igru života i smrti kao što je verovatno i on zamišlja.
Moram priznati da sam očekivao da će producenti insistirati na tome da lenja holivudska publika mora da vidi šta se dešava da bi razumela ili da bi se angažovala u priču. Srećom, autori se nisu previše petljali u izvorni materijal koji zadržava sve bitne karakteristike originala, među kojima izdvajam osećaje klaustrofobije, bespomoćnosti i nemoći. Takođe, to što je smešten u dve prostorije nije ograničenje već snaga samog filma, što ga izdvaja od već viđenih trilera sa ovakvom ili sličnom tematikom. – (The Guilty)
Ono što je drugačije je što je radnja smeštena u Los Anđeles, a oko grada besne požari koji dodaju još jedan sloj napetosti filmu. Resursi i osoblje hitnih službi koji su potrebni Džou su ograničeni jer se bave problemima vezanim za požare. Takođe, drugačiji je sam protagonista. U danskom filmu policajac je smireni, staloženi sredovečni čovek, dok je ovde u pitanju glasan, nervozan, agresivan lik kome se očigledno nakupilo dosta toga – kako saznajemo, odvojen je od supruge i ćerke i sutradan ga očekuje suđenje za incident čije detalje saznajemo na kraju. – (The Guilty)
Nastup odličnog i popularnog glumca Džejka Džilenhola je jedan od dobrih razloga za postojanje ovog rimejka. Njegov Džo ima problema sa kontrolom besa koji izbija kao posledica stresa, frustracije i nemoći koje mu donosi novonastala situacija. Glumac emocije svog lika veoma kvalitetno drži pod kontrolom, pa nismo sigurni koliko daleko je spreman da ide kako bi razrešio situaciju. Režiser srećom zna kakvim glumcem raspolaže i većinu filma drži kameru na njegovom licu, najčešće u krupnom kadru. – (The Guilty)
The Guilty je prilično amerikanizovan rimejk istoimenog danskog filma kome je najveći plus što je ostao veoma veran originalnom materijalu – emocionalno intenzivan i dobro odglumljen triler koji nema poente gledati ukoliko ste gledali original. – (The Guilty)